Blog Izy Budajczak-Moder
sobota, 11 listopada 2017
Święto Niepodległości

Dziś obchodziliśmy 99 już rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Ważna to data dla narodu. W mediach mogliśmy usłyszeć wypowiedzi dumnych Polaków o szacunku dla Ojczyzny i Jej symboli. 

Ja również jestem dumna z tego, że mieszkam w wolnej Polsce.

Ale dumna jestem też dlatego, że jestem Wielkopolanką.

W Poznaniu, stolicy naszego regionu, tegoż 11 listopada celebruje się dzień św. Marcina, biskupa Tours, czczonego przez kościół katolicki i prawosławny. Celebrowanie zaś wiąże się z dobrym jadłem. W św. Marcina tradycją jest podawanie  na obiad gęsiny, a na deser makowych rogali. Rogale te muszą mieć nadzienie z białego maku.

Najlepsze rogale, jak gminna wieść niesie, można znaleźć w cukierni hotelu Merkury. I na naszym stole one zagościły! 

23:59, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
sobota, 04 listopada 2017
Minister Zalewska donosi do Prokuratury

Ciąg dalszy nękania mojej rodziny przez władze oświatowe?!

I nie tylko mojej!

Kto stoi za nagonką na mojego męża oraz jedną ze szkół?

Czy sugestie, że to osoby ze środowiska edukacji domowej są trafne?

Jeśli taka jest prawda, to mamy do czynienia z wielką niegodziwością! 

Jako osoba wierząca, ufam, że sprawiedliwość boska niechybnie dosięgnie niegodziwców.


16:22, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 22 października 2017
Drugie seminarium z cyklu

Wczoraj spotkaliśmy się w Poniecu po raz drugi. Seminarium dotyczyło tym razem kwestii praktycznych. Do zobaczenia 25 listopada!

19:54, mamareszke
Link Komentarze (2) »
sobota, 14 października 2017
Kolejne certyfikaty przyznane

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej Instytut Educatio Domestica przyznał kolejne wyróżnienia za zasługi dla Polskiej Edukacji Domowej, która jest pełnoprawną częścią Edukacji Narodowej!

18:17, mamareszke
Link Komentarze (2) »
wtorek, 10 października 2017
Seminarium z punktu widzenia "uczestniczki" :)

Profesor na kolanach", 

czyli część pierwsza z cyklu  seminariów

pt. „Edukacja dla dziecka i jego rodzica”.

 

Rodzice Edukacji Domowej, czyli Ci, którzy podjęli trud nauczania (niezależnie od wychowania i opieki) swoich dzieci, starają się przekazać im konkretną wiedzę.

Dziecko ma wiedzieć, widzieć, doświadczyć. Dlatego pełni entuzjazmu rodzice wertują podstawę programową (bo egzaminy, bo wymagania MEN …), zbierają materiały, książki, pomoce dydaktyczne, przeglądają oferty edukacyjne, sportowe        i atrakcje turystyczne. Starają się na wszelkie sposoby, aby ich dzieci były mądre, obyte, zsocjalizowane. Mama i tato organizują życie rodzinne tak, aby pogodzić własne obowiązki zawodowe, domowe i rodzicielskie ze zdobywaniem przez ich pociechy wiedzy, rozwijaniem sprawności umysłowych i umiejętności, kształtowaniem postaw i systemu wartości, dziecięcymi zainteresowaniami, pasjami    i zdolnościami.

I nagle (no … może po jakimś czasie) okazuje się, że mimo całego swojego wysiłku, mają „normalne dzieci”. Normalne, czyli takie, które „nic nie mają zadane”, którym nie zawsze się chce, które mają swoje trudności  i ograniczenia, które z chęcią zajmują się wszystkim, tylko nie tym, co rodzice usilnie im proponują.

Przychodzi wówczas czas na refleksję: „A bodajbyś własne dzieci uczył!”.

A przecież sami chcieliśmy (i my, i dzieciaki). Przecież pamiętamy motywacje, znamy niezaprzeczalną i wyjątkową wartość przygody zwanej „Edukacją Domową”.

Co więc idzie nie tak? Czy popełniamy jakiś błąd? A może ja się nie nadaję na nauczyciela własnych dzieci?... ???

Hola, hola!!!

Jesteśmy RODZICAMI (!!!), a więc najbardziej kompetentnymi osobami, aby naszym dzieciom pokazywać świat i pomagać Im go odkrywać, nazywać i poznawać.

Potrafimy to!

Tylko czasami mamy prawo się potknąć, zagubić lub zwyczajnie nie wiedzieć.

Nie trzeba więc tracić ducha :), tylko zastanowić się, gdzie i u kogo poszukać pomocy?  Może trzeba się troszeczkę nauczyć, jak uczyć?

            Bo przecież:

„Edukacja (zwłaszcza Edukacja Domowa) jest dla dziecka i jego rodzica”!

Instytut Educatio Domestica wyszedł naprzeciw rodzicielskim troskom, pytaniom, przeżywanym trudnościom i od nowego roku szkolnego prowadzi cykl seminariów dla rodziców Edukacji Domowej.

Mają one uświadomić rodzicom kilka prostych reguł oraz zasad, i przedstawić narzędzia, które im towarzyszą, aby edukacja (przy poszanowaniu moralnych prawideł i unikalności każdego dziecka) była  jednocześnie skuteczna.

Główne wykłady prowadzone są przez profesora UAM dr hab. Marka Budajczaka, natomiast w trakcie sympatycznych przerw przerw kawowych (i nie tylko) skorzystać można z 22-letnich doświadczeń pionierki Edukacji Domowej, żony profesora, Pani Izabeli Budajczak.

 30 września odbyła się część pierwsza seminarium i już uczestnicy dowiedzieli się:

- Jak poprawić nasze komunikaty, aby dzieci rozumiały, o czym mówimy, co tłumaczymy?

- Jak budować relacje w procesie nauczania, bo przecież czasem wystarczy wesprzeć  dziecko, ale czasem trzeba też narzucić sposób, czy treść nauczania, aby nasz uczeń stał się samodzielny – samouczący?

- Jakie jest odniesienie przedmiotów, których uczymy, względem dziedzin poznawania rzeczywistości (dziedzin naukowych)?

- Jak zainteresować, skupić uwagę na przekazywanych treściach?

          Jak ???

Ano … na kolanach – przykład dane nam było zobaczyć.

 

P.S. Kolejne spotkanie już 21 października 2017 r.

(Szczegółowe informacje w aktualnościach Instytutu:  

 http://instytut-educatio-domestica.pl/)

 

Dagmara Strzelczyk

mama edukująca dwójkę dzieci w wieku 13 i 9 lat,

uczestniczka seminarium 

 

22:20, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 02 października 2017
Niedzielny relaks

Zbieramy siły, nadchodzi czas wojny ...


19:17, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
Pierwsze spotkanie za nami!

W sobotę odbyło się pierwsze seminarium, zorganizowane przez Instytut Educatio Domestica. Mam wrażenie, że uczestnicy byli zadowoleni. Następne spotkanie z tego cyklu za miesiąc. Dziekuję Pani Ewie Walkowiak za przygotowanie wspaniałego obiadu dla naszych gości i liczę na dalszą współpracę.

   

   

   

   

   

    

   

   

   

   

19:15, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 19 września 2017
Instytut Educatio Domestica zaprasza na cykl seminariów

 

Zapraszamy na cykl seminariów

pt. Edukacja dla dziecka i jego rodzica

 

Choć w dzisiejszym państwie edukacja jest w praktyce przeciw dziecku, tj. wymaga się jej w sposób bezwzględny od uniformizowanego dziecka, a stąd najczęściej jest ona daleka od jego natury (podczas kiedy rodzic wcale się w niej nie liczy), to wydaje się możliwym takie „prowadzenie” edukacji, które, pomimo szkolnych roszczeń i stereotypów, szanować będzie, obok poszanowania moralnych prawideł, unikalność każdego dziecka, a następnie nastolatka, i tym sposobem będzie ludzkie:                 

Dla dziecka i jego rodzica (co szczególnie ważne w ramach edukacji domowej).

Edukacja skuteczna i adekwatna, tak względem wymagań systemu oświaty, jak i wyzwań człowieczeństwa, jest osiągalna, trzeba tylko uświadomienia sobie kilku zaledwie prostych zasad i konsekwentnego korzystania z narzędzi, jakie im towarzyszą.

I owe antropologiczne reguły, i towarzyszące im narzędzia zostaną zaprezentowane w ramach proponowanego przez nas cyklu seminariów. Ufamy, że ich użyteczność ujawni się w powszednich konfrontacjach z wymaganiami każdego przedmiotu nauki szkolnej (także języków obcych!) i z wyzwaniami naszej wspólnej, ludzkiej kondycji.

 

Organizator:

Instytut Educatio Domestica

Data:

sobota 30 września 2017 r.

Miejsce spotkania:

Centrum Fizjoterapeutyczne i Edukacyjne

ul. Kościuszki 19

64-125 Poniec

woj. wielkopolskie

Koszt uczestnictwa:

100 zł (opłata nie dotyczy dzieci);

Wpłatę prosimy dokonać na konto Instytutu Educatio Domestica:

BS w Poniecu

73 8682 0004 0031 0066 2000 0010;

Prosimy o zgłoszenia do 24 września br. pod nr. tel. 602403492;

00:49, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
piątek, 15 września 2017
Kret-donosiciel, ciąg dalszy. Kim jest Krystyna Strzelecka?
21:58, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 05 września 2017
Oświadczenie Instytutu Educatio Domestica

                                               4 września 2017 r.

 

OŚWIADCZENIE

 Dotyczy pisma BRPO o sygn. VII.7037.11.2016.KD

 

Jako Instytut Educatio Domestica oświadczamy niniejszym, iż pomimo prośby z dnia 24 sierpnia 2017 r., przekazanej nam przez Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich nie będziemy tymczasem przekazywać Rzecznikowi Praw Obywatelskich żadnych spersonalizowanych informacji, ani co do trudności, jakie stworzyło, ani co do wykluczeń, do jakich doprowadziło stosowanie obecnych przepisów prawa oświatowego, które odnoszą się do edukacji domowej (tj. do spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą).

Na bazie naszych, dzisiejszych członków Instytutu, doświadczeń w zakresie współpracy z Rzecznikiem Praw Obywatelskich względem spraw edukacji domowej wiemy, iż to obywatel zwraca się z prośbą do RPO, a nie przeciwnie. W naszym rozumieniu zachodzi zatem obawa, iż prośba nam przekazana może być motywowana charakterem aktualnych relacji Rzecznika Praw Obywatelskich z władzami państwa. W te relacje nie zamierzamy się, jako Instytut, angażować.

Skądinąd dysponujemy, publicznie poczynionym, zobowiązaniem P. Minister Anny Zalewskiej do ponowienia rozmów z nami na temat niezbędnych korekt w przepisach regulujących edukację domową. Podobnie, dysponujemy zobowiązaniem Koordynatora Sekcji Edukacja, młode pokolenie, sport w Narodowej Radzie Rozwoju przy Prezydencie RP, P. prof. Andrzeja Waśki, że sekcja ta zajmie się w nieodległej już przyszłości potrzebami polskich edukatorów domowych. Ciągle też, wobec dyskryminacyjnego traktowania edukacji domowej przez państwowe czynniki oświatowe, zachodzi możliwość dochodzenia sprawiedliwości przed Trybunałem Konstytucyjnym.  

 

Z poważaniem

prof. UAM dr hab. Marek Budajczak 

prezes Instytutu Educatio Domestica

http://instytut-educatio-domestica.pl/

22:49, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 04 września 2017
Nowy rok szkolny!

Dziś, tradycyjnie wizytą w Empiku, rozpoczynamy z Tymkiem trzeci już rok edukacji domowej. Poprzedni rok zakończyliśmy z bardzo dobrymi wynikami, a to znaczy, że nauczyciele (Emilia i wuj Marek) spisują się dobrze. Jaki będzie ten nowy rok, czas pokaże. To już siódma klasa, a więc i wymagania większe. Trafił nam się jednak wspaniały, wymagający "uczeń", to i problemów nie powinno być!

21:40, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
sobota, 12 sierpnia 2017
Co w życiu jest najważniejsze?

Co w życiu jest najważniejsze? Zdaniem naszego Przyjaciela, najważniejsze w życiu jest zdrowie i czyste sumienie. Ze zdrowiem u mnie krucho, a co z sumieniem? Moja szczerość i bezkompromisowość bywa dla ludzi uciążliwa, ale czy powinnam się zmienić? Prawda była, jest i będzie dla mnie najważniejsza, nawet jeżeli dla kogoś jest niewygodna! 

13:15, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 01 sierpnia 2017
Jaką szkołę wybrać?

Niebawem nowy rok szkolny, który będzie pierwszym rokiem z "nowym prawem", dotyczącym edukacji domowej.

Jaką szkołę wybrać?

To pytanie, jakie pojawia się w głowach rodziców, zastanawiających się, czy zostawić dziecko w szkole poza województwem, czy szukać nowej szkoły we własnym województwie? Szczególnie ważne jest to dla rodziów, którzy mają młodsze dzieci, nie objęte jeszcze obowiązkiem szkolnym, a które zamierzają w przyszłości również uczyć w domu. 

Komu te rozterki "zawdzięczamy"?

Ministerstwo Edukacji Narodowej twierdzi, że zmiany prawne, które wprowadziło, są korzystne dla dzieci edukacji domowej, ponieważ umożliwiają korzystanie z oferty szkoły, a o takie rozwiązanie zabiegali przecież sami rodzice, "reprezentowani" przez tzw. Grupę Roboczą. Na temat tego tworu już się wypowiadałam, więc nie będę się powtarzać (jaki koń jest, każdy widzi, a kto nie widzi, temu współczuję). Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie to, czy uczestniczenie w grupie roboczej syna urzędnika MEN, to nie konflikt interesów?! 

Urzędnicy nie chcą zrozumieć, że "rasowi" edukatorzy domowi nie potrzebują wsparcia szkoły!

Jaką więc szkołę wybrać?

W różnych miejscach Internetu możemy znaleźć oferty szkół "życzliwych edukacji domowej". Co to znaczy "życzliwa szkoła"? Czy szkoła, w której dzieci otrzymują same "6", choć na nie nie zasługują, jest życzliwą?! Wiem, że takie są! Są szkoły, których "emisariusze" na forach piszą: "Nasza szkoła jest najlepsza, kontakt na priv." Dlaczego na priv?! Jeśli szkoła jest dobra, napisz/powiedz o tym publicznie, nie wstydż się, no chyba, że ...!

Wiem, że dobre szkoły nie muszą korzystać z kiepskiego PR. Wiem również, że dobre szkoły w ostatecznym rozrachunku nie krzywdzą dzieci edukacji domowej!

A które szkoły sama uważam za dobre, można znaleźć na stronach Instytutu Educatio Domestica.

23:03, mamareszke
Link Komentarze (2) »
czwartek, 27 lipca 2017
32 lata, to niemożliwe!

18:09, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
piątek, 07 lipca 2017
Macie uszy, a nie słyszycie?! Lekcja dla PIS-u!

Wczoraj, jak prawie wszyscy wiedzą, miała miejsce znamienna wizyta prezydenta USA w Polsce. Nasze aktualne władze państwowe cieszą się z tego honoru niepomiernie. Lepiej jednak byłoby, gdyby na serio wsłuchały się w to, co Mr. Trump w swym wystąpieniu powiedział. A mówił m.in. tak:

A wreszcie, po obu stronach Atlantyku, nasi obywatele zderzają się z jeszcze jednym zagrożeniem – tym razem podlegającym naszej kontroli. Owo zagrożenie jest dla niektórych niewidocznym, ale jest znajome Polakom: to nieustanna ekspansja biurokracji, która wysysa życiowe siły i majątek ludzi. Zachód stał się wielki nie z powodu papieromanii i przepisów, ale przez to, że pozwolono ludziom na pogoń za własnymi marzeniami i na spełnianie własnego przeznaczenia.

Stawiamy wiarę i rodzinę, a nie rząd i biurokrację, w centrum naszego życia.

Nasze wartości zwyciężą. Nasi ludzie pójdą dalej. A nasza cywilizacja zatriumfuje. A zatem, i wspólnie, walczmy jak Polacy – dla rodziny, dla wolności, dla ojczyzny, dla Boga.

Jak te słowa mają się do aktualnego stosunku Minister A. Zalewskiej i Ministerstwa Edukacji Narodowej do rodzin polskiej edukacji domowej, doskonale nam wszystkim wiadomo. Im dalej, tym gorzej! Nie warto tego komentować! Szkoda czasu i atłasu!

A tymczasem Pani Premier dziś, w porannych „Sygnałach dnia” radiowej Jedynki stwierdziła, iż „Każdy, kto jest członkiem Rządu musi, … musi pamiętać o tym, że jesteśmy na służbie. Wcześniej zauważyła też, że „Ocena Rządu dzieje się na bieżąco. (…) Ja oceniam również moich Ministrów.

Tak powiedziała Pani Premier! Czy to jednak prawda?!

My jako rodzina wiemy, że jeśli polski obywatel składa skargę na wyżej wspomnianą Panią Minister i jej podwładnych do Pani Premier, to ta skarga zostaje przekazana do rozpatrzenia … tejże Pani Minister, a ona przekazuje ją wedle „właściwości” urzędnikowi, którego skarga dotyczy (sic!). Nie ma to, jak być sędzią we własnej sprawie! Hulaj urzędnicza duszo, piekła nie ma!!!

23:13, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
środa, 05 lipca 2017
Dziś pożegnaliśmy Księdza Kanonika Leona Kamińskiego

19:17, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 02 lipca 2017
O chodzeniu po drzewach

Jak to się sprawy lubią splatać. Pojawiają się niekiedy całymi seriami, wywołując człowieka do tablicy, a w dodatku zachęcają do zajrzenia na „lewą stronę” regularnego z pozoru haftu i, w efekcie, do „odbrązawiania” pomnikowych postaci.

Pisałam ledwo co o manewrach angielskich arystokrato-socjalistów, wykorzystujących to, co robią „fantazyjne” para-szkoły, jako argumentu przeciwko edukacji domowej, bo to rodzice e.d. swoje dzieci tam posyłają. Pływanie w strumyku nie zastąpi wiedzy o symbolach kulturowych, płynącej z lektury Biblii i greckich mitów, w ich fragmentach poświęconych morskim stworom. Owo pływanie może sprawiać przyjemność i może okazać się użyteczne, ale „głowy” raczej nie rozwija.

O specyficznie harmonijnym wiązaniu edukacji „serca”, „rąk” i „głowy” pisywał kiedyś, jak się o nim powiada, „ojciec edukacji współczesnej”, szczególnie jej wczesnoszkolnego etapu, niejaki Johann Heinrich Pestalozzi. To on zaproponował model szkoły, w którym dzieciom w młodszym wieku szkolnym „zagospodarowuje się” czas na praktyczne robótki ręczne, na grupowe zajęcia plastyczne i muzyczne, na zajęcia sportowe, rezygnując z edukacji umysłowej, bo … są na to za małe. Owo „upupianie” jest ulubioną i odwieczną strategią dorosłych. A jaki mogą mieć w tym interes?

Pestalozzi (alias Alfred), może dlatego, że sam był założycielem genewskiej gałęzi bawarskiego stowarzyszenia Iluminatów (Oświeconych) - realizujących masońską ideologię rugowania tradycyjnych więzi: rodzinnych, sąsiedzkich i religijnych, na rzecz podległości względem słusznego „porządku społecznego” służącego elitom Państwa - proponował swój model dla utrzymania porządku politycznego, dla nauczenia dzieci chłopskich i robotniczych akceptacji swego miejsca w świecie i rezygnacji z ambicji rozumienia, a już tym bardziej, uchowaj Wielki Architekcie Świata, z prób zmieniania tego świata na lepsze. W zamian za to dzieci w szkole miały swój czas „spędzać”, tj. jakoś go ze swej biografii usuwać.

John Taylor Gatto uważa, że ten celowy tryb postępowania (który dziś walnie wspiera, mocno przez elity finansowana, popkultura) prowadzi do „odmóżdżenia” dzieci i młodzieży, którą stać na to, by w kształceniu ogólnym, obok rzeczy praktycznie i moralnie istotnych, uczyć się poważnych spraw z historii, filozofii, literatury, sztuki i teologii.

W swej miłości do wyimaginowanego dziecka, manipulatorską „metodę Pestalozziego” wdrażają dziś (pomińmy świadome nadużycia na tym polu) zwolennicy wielu alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. O sancta simplicitas!

Skoro już (jak twierdzą ewolucjoniści) zeszliśmy z drzewa, to droga w drugą stronę, by siedzieć tam na stałe, raczej nas w rozwoju, ani indywidualnym, ani gatunkowym nie posunie! 

17:13, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 29 czerwca 2017
By nauka nie poszła „w las”! Memento z Wielkiej Brytanii płynące

Przedwczoraj, pewna baronessa, w imieniu jednego z baronów angielskich (oboje znani socjalistyczni aktywiści!), zgłosiła „prywatny” projekt aktu prawa godzącego w angielsko-walijską edukację domową. Zgodnie z nim miałby zostać wprowadzony obowiązkowy nadzór LEA (Local Educational Authorities - lokalnych urzędów oświatowych), z corocznym ocenianiem edukacyjnego, fizycznego i emocjonalnego rozwoju dziecka nauczanego domowo (szczególnie co do umiejętności czytania, pisania i rachowania). Monitoring taki miałby polegać na wizytach domowych, przeprowadzaniu wywiadów z dzieckiem, sprawdzaniu prac dziecka i na wywiadzie z rodzicem tego dziecka (także dla poznania jego poglądów!). Mimo, iż w Izbie Lordów pierwsze czytanie nie wywołało żadnego zainteresowania, nie ma pewności, co stanie się w Izbie Gmin. Jest spore prawdopodobieństwo, że przepisy te nie zostaną wdrożone, jednak już sam fakt zajęcia się sprawą przez prawodawców po raz kolejny w ostatnich latach (Patrz: niesławny Raport Badmana z 2009 r.) trzeba uznać za znamienny.

Co „społecznie wrażliwych” socjalistów tak uwiera w edukacji domowej? Ano szukają przeciw niej pretekstu i znajdują go w postaci „nielegalnych”, a komercyjnych, szkół, nierejestrowanych para-szkół z „holistycznym” programem (z chodzeniem po drzewach, na bosaka, medytacją i baletem w jurcie czy wigwamie), wskutek realizacji którego dzieci tracą czas, a przecież mają otrzymywać „edukację w pełnym wymiarze czasowym” (tj. 18 godzin tygodniowo „szkolnej nauki”), realizującą regularny „szkolny program”. Niby-szkoły „pasożytują” na legalnej formule edukacji domowej.

Nawet jeśli takie radykalne koncepcje edukacji są akceptowane przez „oświeconych” rodziców, to sprzeciwiają się potoczno-państwowej mentalności, która żąda edukacji „systematycznej”. Prawdziwa edukacja domowa podporządkowuje się z musu tym wymogom, oddając co cesarskie, cesarzowi. A w czasie wolnym … robi swoje.

Będę ciągle podkreślała, że edukacja domowa jest edukacją opartą na domu i rodzinie. Kto tego nie rozumie, nie powinien „zabierać” dzieci "ze szkoły"!

12:35, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
sobota, 24 czerwca 2017
Wakacji nastał czas!

xxx

23:48, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
środa, 21 czerwca 2017
Najserdeczniejsze życzenia!

23:58, mamareszke
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 18
| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30